Helsingin työväenopisto / Somedi - Sosiaalinen media ja ikäihmiset
Savonlinnassa 6. - 7. elokuuta 2009 pidettävä Oppiminen eri maailmoissa -seminaari käynnistää virtuaalimaailmojen parissa toimivien syyskauden. Somedi 2.0 -jatkohankkeen toimijat osallistuvat seminariin paikan päällä ja etäyhteydellä. Seminaariesityksiä voi seurata etänä 3-ulotteisen Second Life -virtuaalimaailman kautta avatar-hahmon avulla. Helsingin työväenopiston henkilöstöllä on mahdollisuus seurata seminaarin antia kirjastossa molempina päivinä.
Seminaarin yhteydessä pidetään Somedi 2.0 -hankkeen toimijoiden järjestäytymis- ja suunnittelukokous. Kokouksessa on läsnä myös Helsingin työväenopiston virtuaalisen sivutoimipisteen rakennusmestari Yolanda Hirvi. Asialistalla on mm. rakenteilla olevan Second Life -alueen käyttösuunnitelmat. Hankkeen puitteissa alueella voi jatkossa seurata etäluentoja ja tutustua näyttelyihin sekä osallistua konsertteihin. Omat ideasi voit kertoa vaikkapa kommentoimalla tätä postausta.
> OHJE: Kuinka pääsen Second Life -käyttäjäksi
> Alueviesti-lehden artikkeli Seminaariin ja Somedi 2.0 -hankkeeseen liittyen (PDF-tiedosto 480 kt)
Save the date: Etäopetuksen päivä 6.11.2026
-
Etäopetuksen päivä järjestetään jälleen perjantaina 6.11.2026 verkossa.
Vuoden 2026 teemana on pedagogista muutosta luomassa etä- ja
hybridiopetuksessa.
1 viikko sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti